keskiviikko 13. tammikuuta 2010

Suomensuojelija ja 2000-luvun sanat


Jos luet tätä, tiedät varmasti, mikä on blogi. Ehkä tämä blogi olisi sinusta ihku, jos tuunaisin sitä vähän. Toisaalta liian raskaaksi tuunattua blogia voisi olla hidasta katsoa ainakin mokkulalla.

Jos ymmärsit kaiken yllä olevan, et ole varmaankaan typerä pissis. Pissis ja muut 2000-luvun uudissanat löytyvät suomensuojelija Lari Kotilaisen mainiosta Suomensuojelija-blogista, kirjoituksesta Vuosikymmenen sanat.

Minä olen ajan hermolla, sillä ymmärsin kaikki Kotilaisen listaamat uudissanat, joskaan en käytä niitä kaikkia (onneksi, ihku ei ole minusta ollenkaan ihku). Minusta tämäntyyppisiä nopeita ja helppoja kielitieteellisiä juttuja on todella kiinnostava lukea, joten olen hyvin iloinen, että olen löytänyt Suomensuojelijan blogin. Jokin aika sitten kirjoitin Suomensuojelija-kirjasta. Suosittelen sitäkin edelleen.

Tämä ei sitten ollut maksettu mainos, vaan kieli-ihmisen vilpitöntä iloa kielikirjoituksista niin netissä kuin perinteisesti kirjan kansien välissäkin!

2 kommenttia:

  1. Täytyykin käydä tutustumassa Larin blogiin, kuullosti mielenkiintoiselta. Miekkonen aloitti opiskelut silloin samaan aikaan suomen kielen laitoksella.

    VastaaPoista
  2. Mulla on tulossa juttua myös Larin muista kirjoista, kunhan saan ne takaisin lainasta siskoltani.

    Hmmm - oletkohan sama Kirsi, jonka kanssa myös minä aloitin opinnot suomen kielen laitoksella? :)

    VastaaPoista