keskiviikko 30. syyskuuta 2009

Ketä veikkaat nobelistiksi tai Finlandia-voittajaksi?

Hesarin toimittajat veikkaavat, että se on joku näistä.

Minä en osaa veikata noista ketään. Täytyy tunnustaa, että suurin osa Nobel-listan nimistä on minulle aivan tuntemattomia.

Huomasin juuri, etten ole tänä vuonna veikannut edes Finlandia-voittajaa. Viime vuonna olin keväästä asti eli Puhdistuksen luettuani varma, että Sofi Oksanen pärjää. Tänä vuonna ei kai ole ollut sellaisia suuria kirjoja, joista "kaikki" olisivat puhuneet. Jos on, virkistäkää muistiani eli kertokaa!

4 kommenttia:

  1. Minäpä sanoisin että Munro, kun on ainoa jota olen lukenut... Mutta ei varmaankaan saa nobelia, kun sai juuri bookerin.

    Finlandiasta en osaa sanoa mitään. Ainakin Drews'n Herra Darwinin puutarhuri on saanut hyvät arvosteluta ja sen aion lukea.

    VastaaPoista
  2. Drews on erinomainen veikkaus - ja hyvä muistutus, että tosiaan, se kirja pitää jossain vaiheessa lukea! Olen selannut kirjakaupassa ja kiinnostavalta vaikuttaa.

    Minulle ei tule mieleen juuri muita Finlandia-mahdollisia kuin Hotakainen ja ihailemani Krohn, mutta ei kai ne aina voi olla listoilla. Tervon uusimmasta on kyllä kohuttu kovasti, mutta ei kai kielellisistä syistä - en ole kirjaa lukenut enkä lue, mutta toivon ilkeästi, ettei se pääse millekään listoille.

    VastaaPoista
  3. Mulla ei ole oikein jäänyt kauheasti minkäänlaisia mielikuvia tämän vuoden kotimaisista kirjoista. Ihan mielenkiinnolla odotelen tietoja ehdokkaista. :)

    VastaaPoista
  4. Yleensä F-ehdokaissa on aina joitain, joita en olisi ikinä ajatellut ehdokkaiksi tai joista en ole kuullutkaan, vaikka luulen seuraavani kirjallisuuasioita.

    VastaaPoista